چهارشنبه، آذر ۱۸، ۱۳۸۸

مروری کوتاه و گذرا بر "تحلیل سریال لاست توسط "دکتر" عباسی !



مروری کوتاه و گذرا بر "تحلیل سریال لاست توسط "دکتر" عباسی ! "[1]

در اینجا تنها چند نکته کوتاه كه ازتحلیل سریال لاست توسط عباسی به ذهنم رسیده که با شما در میان گذاشته ام.

۱-خوشحالم كه سریالی را دیدم كه اینقدرعمیق بود و جا برای تفکر داشت و مانند سریالهای "مجاز"تلویزیون جمهوری اسلامی كه مورد تایید امثال آقای عباسی است، نبوده.سریال هایی كه به معنای واقعی مبتذل،سطحی و پیش پا افتاده هستند.آنجا كه به سراغ ایدوئولوژی میروند شرم آور و کثیفند و آنجا كه از دردهای اجتماع می خواهند بگویند، همواره با دو کبوتر عاشق ریشو و چادری شروع می شوند و چون همیشه در انتها به هم میرسند و هیچ گاه در این هرزنامه های سریالی خبری از امثال من و شما و جوانهایی كه به برکت جمهوری اسلامی آقای "دکتر" عباسی مشغول کتک خوردن در خیابانها هستند، نیست.عباسی به این هم می تازد كه سریال حاوی پیام مورد نظر سازندگان آن هست.اصلا چرا باید تعجب کرد كه سریالی حاوی "پیام"باشد؟مگر جز این انتظار است؟

۲- عباسی در اینجا کل تمدن غربی را به یک فیلم می کاهد و سپس به آن می تازد در حالی كه چند میلیارد انسان را با گفتن چند جمله یکسان و کلی نمیتوان بررسی کرد، مگر آنکه چیزی ناصواب در ذهن داشته باشیم.

۳-عباسی میگوید "اگر ما بتوانیم فیلمی كه دیدگاههای جمهوری اسلامی را نشان بدهد بسازیم..." چنین میشود و چنان میشود.خوب او هم دنبال همان توانایی و دانشی هست كه برای مثال آمریکا به آن رسیده است پس از چه گله دارد؟خاصه با این همه ارج و قربی كه هنر و هنرمند در نزد امثال ایشان دارد.دریغا كه به زور سرنیزه بسیاری را از میهنمان رانده اند.اگر جمهوری اسلامی آن روز چنان نمی کرد،امروز مجبور نبود تا "سد میلیون تومان هزینه اصلاح لباس بازیگران سریال" را بپردازد.[2] همین امروز روز در گذشته استاد پایور است. استادانی كه در اثر افکار فاشیستی امثال عباسیها مظلومانه خاموش شدند.کسی[3] نیکو گفت كه "یادش گرامی . زیر آوار سی سال گذشته مدفون بود ..رها شد ."این است حاصل اندیشه عباسی ها.

۴- در نظر عباسی ذره ای از حقیقت نزد دیگران نیست و یکسره هر چه او به عنوان یک مسلمان میاندیشد درست است.و این به تمامی یعنی فاشیسم .اندیشه این انسان و امثال او جهان را به جایی میبرد كه به گمان خودشان از همان نقطه انتقاد می کنند.خاصه آنکه در میهن ما این اندیشه خطرناک مجهز به نفت ،سلاح , باتوم , طناب دار و تجاوز اسلامی هم هست.اندیشه فاشیستی خودی و غیر خودی تا پنهان ترین لایه های تفکر و جان سخنرانان جمهوری اسلامی نفوذ کرده به گونه ای كه حتی انسانهای درون یک هواپیما را بر اساس رنگ پوست ،دین،کشور،قاره،نژاد و هزار چیز دیگر به جز انسانیت تقسیم میکند.آیا این یک تعریف روشن و کلاسیک برای فاشیسم و تفکر فاشیستی نیست؟

۵ -این شخص آمریکاییها و فرانسویها را "حرام زاده" مینامد و این امر را در این کشورها معمول و عادی می داند(در یک مورد به آمار ۹۲ در سد اشاره میکند) در حالیکه اگر ایشان همین سخنرانی را در آمریکا یا فرانسه کند و نسبت حرام زادگی به این او آن( از جمله اشخاص حقیقی و حقوقی) دهد،(یعنی همان سخنهایی كه از دهان این ناپاک در این سخنرانی در مورد خانوم فراهانی بیرون می اید )، دیگر امنیتی كه اکنون در سایه حکومت اسلامی به دست آورده نخواهد داشت.آنجایی كه به آن می تازد این بی ادبی را بر نمی تابد ولی تفکر فاشیستی و ایدوئولوژی زده در حکومت اسلامی به راحتی فحاشی می کند.این تناقض ناشی از چیست؟بله دروغگویی.به راحتی دروغ میگوید.ضمن آنکه به گمانم اسلام و از جمله ورژن جمهوری اسلامی آن،آنچنان کارنامه خرابی درباره تجاوز و حرامزادگی دارند كه نمی تواند در این مقولات ادعائی داشته باشند.[4]

۶-عباسی میگوید چرا تنها مسلمان سریال یک شکنجه گر عراقی هست؟ خوب كه باشد؟ الگوی مورد نظر عباسی كه در این سخنرانی به آن شخص هم ایشاره می کند، "آقا" یا همان خامنه ای هست.به راستی خامنه ای بد تر از آن شکنجه گر عراقی نیست؟به راستی بشریت به خاطر وجود خامنه ای شرم سارتر نیست؟اصلا به گمان شما اگر امروز سریال Lost فراخوانی دهد كه برای قسمت بعدی، مسلمانان یک نماینده انتخاب کنند، چند هزار نفر مسلمان در اطراف و اکناف جهان یکدیگر را بر سر این انتخاب خواهند درید تا برتری اسلام گروه خودشان بر اسلام دیگران را نشان دهند ؟

۷- قسمت دوم این سخنرانی به کلی نیازی به گفتگو ندارد و جفا به وقت و فکر است. چند نمونه کوچک ازسایر بیانات گوهر بار این شخص هم در اینجا[5] امده است.

منابع و پا نوشته ها:

1. http://4visit.com/play_audio.php?audio=320

2. http://www.cinemaema.com/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=26&pid=2123

3. http://friendfeed.com/smto/a7d2b084

4. حرام زادگی:این تنفر تفکر مذهبی به خصوص اسلام از شخص "حرام زاده"برایم قابل درک نیست.آخر اگر تقصیری هم باشد، چگونه می تواند متوجه کودکی پاک باشد كه بی خبر از همه جا پا در این دنیا گذشته كه قوانین مذهبی پیش از آمدن او همه جای آنرا به اشغال خود در آورده اند؟

5.

http://balatarin.com/permlink/2009/12/4/1862463

http://balatarin.com/permlink/2009/12/5/1863012

http://balatarin.com/permlink/2009/12/8/1866681

هیچ نظری موجود نیست: